본문 바로가기

Study/Pattern English

Grade 3 5th Week Day 21 - 원하는 것 묻고 답하기




Day 21 : 원하는 것 묻고 답하기

Day 22 : 구체적으로 원하는 것 묻기

Day 23 : 선호하는 것 묻고 답하기

Day 24 : 하고 싶은 기분 표현하기

Day 25 : 복습


I want you to... : 내가 ~하면 좋겠어

I'd like you to... : 당신이 ~해주면 좋겠어요

I don't want you to... : 내가 ~하지 않았으면 해

Do you want me to... : 내가 ~할까?

What do you want me to...? : 내가 뭘 ~할까?



I want you to... : 내가 ~하면 좋겠어


I want you to keep a secret.

네가 비밀을 지켜줬으면 해.


I want you to meet someone.

소개해 주고싶은 사람이 있어.


I want you to be in my wedding.

네가 내 결혼식에 오면 좋겠어.


I want you to reconsider.

다시 생각해봐 주세요.




I'd like you to... : 당신이 ~해주면 좋겠어요


I'd like you to meet my fiancee, Jennifer.

내 이혼녀 제니퍼를 만나줬으면 해.


I'd like you to copy this for me.

나 대신 이것 좀 복사해주면 좋겠는데.


I'd like you to do it right away.

지금 당장 그걸 해주면 좋겠어요.


I'd like you to start at 8:00.

네가 8시에 시작했으면 좋겠어


 


I don't want you to... : 내가 ~하지 않았으면 해


I don't want you to get hurt.

네가 다치는 걸 원치 않아.


I don't want you to date Mark.

네가 마크랑 데이트 했으면 좋겠어.


I don't want you to see me like this.

내 이런 모습 네가 안 봤으면 해.


I don't want you to feel left out.

난 네가 소외당한 기분을 느끼지 않았으면 해.




Do you want me to... : 내가 ~할까?


Do you want me to turn off the light?

내가 불을 끌까?


Do you want me to call a taxi?

제가 택시를 불러 드릴까요?


Do you want me to be there?

내가 거기에 갈까?


Do you want me to take you home?

내가 집에 데려다 줄까?




What do you want me to...? : 내가 뭘 ~할까?


What do you want me to do now?

이제 내가 어떻게길 바라니?


Where do you want me to start?

어디서 시작할까요?


Where do you want me to put this?

이거 어디에까?


How much longer do you want me to wait?

내가 얼마나 더 기다려주길 원하는 거야?